tirsdag 30. juli 2013

Ipomoea og litt erteblomst

Årets klatrefavoritt er Ipomoea (vindel). Jeg har den flere steder i hagen, og den har virkelig trivdes med sol og sommer. Til og med litt god tørke, da jeg var på ferie, har gått helt fint. I våres tenkte jeg at denne kom til å bli flott sammen med erteblomster. Erteblomstene er en del tregere, men nå har de begynt blomstringen, og om jeg skal få si det selv, så er jeg fornøyd med sammenplantingen. :) Regn i dag, men det trengtes. Nå skal jeg ut og plukke en skikkelig duftbombe av erteblomster, og ta med inn. :)




8 kommentarer:

  1. Ipomoea er virkelig vakker! Jeg har også sådd slike, men det kommer foreløpig bare 1-2 blomster om gangen.. Ønsker deg en fin dag der du er! Sommerklem fra Berit

    SvarSlett
  2. Virkelig vakker. Kanskje jeg skal så noen slike til neste år!? Ha en fortsatt fin dag
    Stein

    SvarSlett
  3. Flotte impomea og erteblomster! Jeg har bare sådd erteblomster, men de må jeg ha hvert år ;-)

    SvarSlett
  4. Lurt å sette disse sammen! Et godt tips. Fine ipomea du har, og søte erteblomster!

    SvarSlett
  5. Ipomoeaen din er flott. Tydelig at den har likt seg denne sommeren. Nydelig i kombinasjon med erteblomstene.

    SvarSlett
  6. Urolig fin blomst på Impomea, erteblomster er bare sommer i syn og lukt.
    God kveld fra Marit.

    SvarSlett
  7. Ipomeaen din er så fin. Av en eller annen grunn får jeg ikke den til. Så heldig du er som kan sniffe inn erteblomsterduft. Håper den blomstrer snart her også. Den har fått knopper. God natt! Anne

    SvarSlett
  8. Det var en lur kombinasjon. Duften av erteblomster er bare ren sommer. Jeg plantet mine ipomeaer for tørt dessverre. Det er liv i de, men det ble ikke så frodig som jeg skulle håpet på. Full sol , grusjord og litt luftig plassering er ikke ideelt, men så er det nå prøvd også.

    SvarSlett