mandag 15. juli 2013

Og bjørnebæra var ikke død....

Ser man det, ser man det... Bjørnebæra jeg trodde hadde tatt kvelden i vinter kommer med nye skudd. Hurra! :) Da har jeg altså lært det - at det er mer enn rotekte roser som kan se tilsynelatende dødt ut, men som kan komme sterkere tilbake bare man venter lenge nok. Jammen flaks at den planta sto så dumt til, at det enkleste var å klippe den ned, men ikke grave opp rota. :)
Ellers noteres det at det blir bra med amerikanske blåbær og rips i år. Litt mindre solbær. Må kanskje ha på bærnett snart, hvis ikke trosten skal få gleden av spise de...

4 kommentarer:

  1. Det er utrolig hva som kommer selv om vår/vinteren har vært hard, så det gjelder å ha tålmodighet. Spørs hvordan neste vinter blir da når det kommer så sent i gang, men det er bare å krysse fingrene. Vi blir jo ekstra glade når noe vi har har avskrevet kommer allikevel, det blir ihvertfall jeg.

    Ha det fint!

    Brita

    SvarSlett
  2. Ja, noen ganger er vi nok vel kjappe til å grave planter opp. Godt at din overlevde da. Jeg gravde opp en bregne som jeg kjøpte i fjor fra Zimtrade, men så plutselig at det var liv i den. Så det er best å ha litt is i magen før en gjør noe drastisk ;-)

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Hei! Når man oppdager at det er liv, blir jeg kjempeglad. I år var det to mangnoliatrær jeg var særlig spent på. Nyplanta i fjor og de klarte denne utrolig vinteren. God sommerkveld! Anne

    SvarSlett
  4. Så flott at den lever og trives. Ja, det er lett å felle dommen for tidlig. Utrolig hvordan tilsynelatende døde ting plutselig skyter fart. Så stas med en lovende bærsesong hos deg da:)

    SvarSlett