søndag 17. november 2013

Bilder fra et prosjekt

I disse dager driver jeg og sluttfører et prosjekt jeg gjør for Fylkesmannen i Buskerud. (En av grunnene til at jeg har blogget litt lite i det siste..) Jeg skriver på en inspirasjonshefte som skal sendes ut til barnehager og SFO i fylket, og målet er at flere skal få lyst til å etablere sin egen kjøkkenhage. Jeg synes jo det er så gøy å drive med pedagogisk og praktisk læring med barn, og ser klart behovet. Håpet er at jeg klarer å formidle det også.... Blir sikkert noen smakebiter fra heftet utover vinteren.
Her kommer bilder fra et annet prosjekt jeg er ferdig med. Jeg har tegnet kjøkkenhagen til Grytebakke Gård, en gård som driver med Inn På Tunet aktiviteter. Hun som driver er ei superdriftig og kreativ dame, og samboeren hennes er en kjempedyktig anleggsgartner. Kombinasjonen av oss tre synes jeg ble bra, du får se på bildene og avgjøre selv. Veldig moro å gjøre et litt større prosjekt også.
Inngangen til kjøkkenhagen  fra ridebanen.

Sittebenk med pergola. Gjennomgående på Grytebakke å bruke naturlige materialer, og det har de gjort her også. Blir flott synes jeg.

Damen til endene, og redskapsbod

Areal for bærbusker, frukttrær og urter.

På gården lages mat fra grunnen av, og med så mye egenprodusert som mulig.
Da er det behov for en kjøkkenhage med litt størrelse.

Anlegget skal også være park, og flotte parker har jo dam.

Veksthus må jo til, her har jeg hatt mange fine samtaler med ungene.
Stille, varmt og med lukt av planter og jord.

Inne fra veksthuset.
 
En morsom utfordring, og jeg har lært masse selv av å jobbe med mennesker med psykiske og fysiske utfordringer. Dyr og planter kan være en super arena å føle mestring på, og jeg har erfart at oppriktig glede smitter.

7 kommentarer:

  1. For en fin oppgave du har. Så givende det må være :)

    SvarSlett
  2. Så spennande prosjekt du har på gang og litt av ei utfordring. Men du er ei flink dame så ditta har du taket på. Skikkelig flott med bruk av naturmateriale. Gled meg til å følge med vidare.

    SvarSlett
  3. Hei! Dette var utrolig inspirerende og spennende. Kjempetøff inngangsparti og pergola. Får så lyst å prøve selv. Dyktige er dere. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  4. For en kjempefin jobb du gjør!! Veldig gøy at dette skal ut i vårt fylke, selv om mine barn ikke går i bhg. eller sfo lenger. Veldig fint med kjøkkenhage i barnehagen, håper mange blir inspirert til å gjennomføre dette! Likte veldig godt sittebenken med pergolaen, ellers mange fine bilder du deler:-) Lykke til videre!

    SvarSlett
  5. Så spennende! Virkelig meningsfylte prosjekter du jobber med.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  6. Så spennende da! Du er flink til prosjekter, det vet jeg fra før :)

    Klem

    SvarSlett