onsdag 13. november 2013

Plutselig litt tilbake i en nydelig høst

Oj, over en måned siden forrige  innlegg. Tiden går jammen fort når man har det moro. :)
Her skjer det masse om dagen, både med jobb og utenfor jobb - og det er jo egentlig bare bra. Oser av energi, og det tror jeg jammen jeg kan takke denne fantastiske høsten for. Har ikke opplevd maken. Varmt og flott, eller i alle fall sol i så mange dager. Bare en og annen regnværsdag, og det er jammen til å leve med, når vi skriver midten av november.
Her kommer noen bilder fra hagen, tatt i helgen. Tenk, jeg har sommerblomster fortsatt i krukkene, og jeg har ikke dekket de til for å spare de. Wow! De overlevde en kald natt til mandag også, og står altså fortsatt like fint. Herlig.

 
Fra inngangspartiet mitt. Det er greit å ha litt ull på benken, men ellers er det ikke mye som tyder på november. Sjekk den hvite bacopaen. Den ga jeg 16,- kroner for, som småplante i mars. Dette er hva jeg kaller valuta for pengene!

 
Av og til føles det som det er en liten snill engel som følger meg. Tidligere i høst kom en tidligere kjempesnill kollega og ga meg mange flotte gamle eplekasser. Heldige meg!

 
Og en tidligere sjef ga bort en mengde pytegresskar..... snakk om lykkehøst. Blir bare så takknemlig.

 
Denne ivrige ringblomsten har ikke tenkt til å gi opp sommeren helt enda. I ensom majestet står den i grønsakshagen. Jeg har ryddet rundt, men har absolutt ikke hjerte til å rydde bort denne. Den er jo fortsatt like vakker.

 
Flott, ikke sant?

 
Her er årets blodbeger. Den trodde jeg virkelig ikke skulle kunne klare flere netter med kuldegrader, men - jo - det gjør den! I bakgrunnen er vedkasser, for selv om disse plantene nekter å innse at det straks er vinter, så må husfolket gjøre noen vintergrep, altså.

 
Erteblomster som blomstrer i november - helt utrolig!


Dette er fra bakhagen. Det er bare så flotte høstfarger nå, at det er en fryd for øyet.

 
Børster unna noen barnåler på benken min, og setter meg ned og tar en hvil. Litt kaldt i rumpa, men trenger jo ikke sitte så lenge....

 
Hageblåputen hyller den fine høstdagen med tre-fire blomster. Hvis ikke musa herjer i vinter, ser den ut til å bli flott til våren i hvert fall. Så konklusjonen må være at høsten 2013 har vært en suveren hagehøst uansett hvordan de siste to ukene blir. I dag har det vært ni varmegrader og sol, og det er jammen meldt flott vær til helga også.

6 kommentarer:

  1. Så mange flotte bilder fra hagen din! Du har virkelig fått mye til å blomstre lenge. Så fin hagebenk du har!
    Klem

    SvarSlett
  2. Koselig med høst hos deg! Finfin høst altså!! Her står det også litt igjen - har nok fjernet noen som sikkert kunne ha levd leeenge i denne høsten.

    SvarSlett
  3. Utrolig så mye som blomstrer flott hos deg fremdeles! Her blåser og regner det, så bladene fyker av trærne.

    SvarSlett
  4. Jeg koser meg når jeg leser innlegget ditt:) Det er så smittende å se hvor glad og takknemlig du er over den fine høsten og din hyggelige kollega! Det er virkelig en fin høst i år og du ser ut til å få mest mulig (og det beste) ut av den.
    Kos deg videre med høstblomstringen. Fortsett å nyte dagene:)

    SvarSlett
  5. Ja, denne hösten er nok den beste noensinne i mitt hageliv. Bare å nyte så lenge det varer!
    Likte veldig godt bildene fra bakhagen din - snakk om fargeprakt!
    Klem!

    SvarSlett
  6. Gosh så mye fint du fortsatt har! Jeg pakket sammen det meste for altfor lenge siden og angrer. :/
    Du er lur! :)
    Dette må vel være den beste sommeren og den beste høsten på maaaange år! :)

    SvarSlett