onsdag 27. november 2013

Skogtur og tyttebærkrans

Denne helgen var det helt strålende vær. Litt vind, og kaldt, men med gode klær ble det deilig å være ute. På lørdag var det tjukk tåke, men av og til bor vi akkurat høyt nok til å gå klar tåka, og lørdag var en slik dag. Først en tur på julemarked, siden kos i hagen. Søndag litt surere, men på med litt mer klær. Jeg er nok en utejente. Hadde meg en skogtur og fant litt einer og tyttebærlyng. Etterpå koste jeg meg i solen, ute på benken. Innrømmer at etter et par timer var det godt å komme inn.

Kurven full av morosaker.

Det var helt fantastisk langs stien. Akkurat nok tåke sent på lørdag, til at gresset ble helt nydelig dekorert.

Vel hjemme startet prosjektet med å lage en av årets adventskranser.
Har lært av mor å lage tyttebærkrans, og nå kan jeg kanskje lære det bort videre?

Lyngen samles i små buketter. På dette hjertet brukte jeg ca 60 små buketter.

Med tynn ståltråd, ferdig halmkrans og buketter er det bare å sette igang.

Legger på en og en bukett, og snurrer fast med ståltråd. Ikke veldig vrient.
Ser det ikke koselig ut der i sola?
Litt kaldt på fingrene etterhvert, men det var så koselig, altså!

Ferdig resultat. Sløyfe i gammelt stoff, og to tyttebær har jammen lurt seg inn også ser jeg.
 Ganske fornøyd, men lyngen var litt gul i år, så den mørke grønne fargen fikk jeg ikke.
Hadde jeg gått enda lenger inn i skogen, kan det hende lyngen hadde vært mer grønn, får vurdere det til neste år.

9 kommentarer:

  1. Så flott krans du har laget! Det er ikke så vanskelig bare en har en god oppskrift! :) Den ble veldig søt med den røde sløyfen på. Nydelige bilder med rim på. Godt at vi har noe pent å se på i november også!

    Stor klem!

    SvarSlett
  2. Det er mye fint man kan lage med naturmaterialer. Flott at du viser hvordan du lager kransen!

    SvarSlett
  3. Ah, mina ögon blev så glada av både korgen, frosten och kransen :)

    SvarSlett
  4. Hei! Kjempefin krans.og så ser det ut som den er lett å lage. Ha en fin kveld! Anne

    SvarSlett
  5. Så utrolig flott krans du har laget. Her er det varmegrader nå, og jeg håper kanskje på at jeg kan gå å finne litt mer mose.

    Klem

    SvarSlett
  6. Det ser veldig koselig ut der i sola, og hva gjør det vel å bli litt kald på fingrene når man kan kose seg sånn. Kransen ble veldig fin :-)

    SvarSlett
  7. Nydelig!! Veldig flott med pynt av naturmaterialer, denne kommer du til å ha glede av i mange uker. Så lenge det ikke blir altfor kaldt holder jo tyttebærlyngen seg lenge.

    SvarSlett
  8. Heisann!

    Godt å være ute i helga etter en arbeidsuke, heldigvis drøyer kulda likevel med å komme for alvor.
    Takk for titten inn hos meg. Ha flotte dager ;:OD)

    SvarSlett
  9. Så koselig en helg du har hatt. Ekstra kjekt å bringe med seg saker hjem og skape noe så vakkert ut av det. Ordentlig søt krans. Jeg har dessverre ti tommeltotter når det kommer til den slags:)

    SvarSlett