søndag 29. desember 2013

Å jul med din glede!

Oj, oj - evigheter siden forrige innlegg ser jeg.
Det har vært masse å gjøre før jul, og da må bare bloggen vente.
Forteller meg selv at det er jeg som bestemmer over bloggen, og at den bare skal være til kos, så da håper jeg dere som følger står over med det også. :)
 
Nå planlegger jeg ny blogg og nytt konsept. Det skal ikke bare være kos, men forhåpentlig vis også bringe noen inntekter etter hvert. Alt skal være helt ferdig til hagemessa - for nå har jeg hoppet i det, og bestilt meg en stand... Uææææ
Grugleder meg masse, og skal lansere nyheter etter hvert - også på denne bloggen så klart!
Skulle for øvrig hatt en liten ansiktsløftning her også - får se hva tiden bringer, det er jo bare kos. :)
 
Siden forrige gang har snøen både kommet og gått. De siste dagene har det vært rene vårstemningen ute. I dag var det 5 varmegrader, sol som varmet og yrende fugleliv.
At det yrer av fugl er kanskje ikke så rart, for i år har jeg jammen stelt litt godt med de.
(Noe rekker jeg altså...)
 

 
Langs hagegangen har jeg hengt både nøtter, frukt og kongler.
Pipeholurten min har for øvrig også fått belysning til jul - og det er blitt så vakkert kan dere tro!
Skal jammen prøve å få tatt et bilde av det før jeg plukker det ned igjen.


 
Denne luringen fant jeg på Krukkegården i høst.
Flotte norske økologiske epler - ikke noe knussel til disse fuglene.
Svigerfar er mannen bak en haug flotte epler i år, og de med noen skavanker blir fuglemat.

 
Jeg skulle stått på julemarked i år, og da hadde jeg tenkt å selge slike øser.
Gamle øser har jeg samlet på loppis og bruktmarkeder.
Med hjemmelagd fuglemat, og litt pynt blir de både nyttige og vakre.
Julemarkedet ble ikke noe av, så da ble det mer på pipen her hjemme. De klager ikke!

 
Da vil jeg ønske GOD JUL med dette hjertet,
også et funn på Krukkegården.
 
Stor klem fra
Anne Kari, som håper å være back in blogging. :)

6 kommentarer:

  1. Så spennende da! Jeg regner med at jeg får lese mere om prosjektene dine på bloggen fremover da !
    Ha en fortsatt fin romjul :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Noen ganger skjer det andre ting og da får bloggen bare vente. Her skal det skje mye spennende fremover også forstår jeg.
    Det ser ut til at du steller virkelig godt med fuglene i hagen!
    Ha fortsatt fine romjulsdager!

    SvarSlett
  3. Hei. Gleder meg til å se din nye blogg, det blir spennende. Viktig at den ikke tar overhånd, for da blir det ikke noe stas lenger.
    Masse julegodt til småfuglene, så her kan de kose seg. Ønsker deg en fortsatt fin jul. Klem Vivi

    SvarSlett
  4. Egen stand på hagemessa….det blir spennende.

    SvarSlett
  5. Så spennende å høre om dine nye planer og så fint du har gjort istand til småfuglene! Det ville være gøy med en tur til Hagemessa, håper jeg ikke har jobbehelg dette året.. Gleder meg til å følge deg videre i 2014! Klem fra Berit

    SvarSlett
  6. Hei! Gjett om jeg skal følge med på prosjektene dine. Utrolig spennende. Vakre fuglematere du har laget.
    Godt nytt år! Anne

    SvarSlett