søndag 19. januar 2014

Så ble det vinter da.

Jeg hadde nesten begynt å tenke på overskrifter som rekordtidlig vår og krokus i februar, men så kom jammen virkeligheten og hentet meg igjen. En god halvmeter lett snø har dekket hagen som en god dyne. Helt super dekke, slik snøen er nå, med masse luft og lite vann.

Så da har jeg begynt å tenke på vårtur istedet. I år går turen til Berlin, etter en fin reiseartikkel i Gardens Journal. Mange gode forslag til hager og parker, og relativt greit å flytte seg rundt. Tyskglosene må tørkes støv av, ellers fungerer vel engelsk eller fingerspråk der som alle andre steder i verden. Har du vært på hagetur i Berlin, eller har gode forslag til overnattingssteder, så nøl ikke med å legge igjen tips.

Onsdag forrige uke var jeg på besøk hos Norges Varemesse, og planla litt rundt egen messeaktivitet. Kjenner jeg gleder meg masse. Mette Sagen, som styrer hagemessa, er en energibunt med mange gode ideer. Får hun til halvparten tror jeg hagemessa kan utvikle seg til å bli en flott grønn møteplass. Mitt bidrag i år blir hovedsaklig rettet mot barn, så jeg håper det kommer mange lekne hagebarn også. Gleder meg vilt til å vise dere ny logo, nytt navn, og noen ideer. Jeg får proff hjelp til dette med utvikling av logo, og de trenger litt mer tid. Da venter jeg, og koser meg med skiturer og forer småfuglene i stedet.
Ønsker dere en super uke!

Pion fra fjorårets tur til Roma

6 kommentarer:

  1. Ja, den vårhøstlige stemningen ble brått snudd med kulde og snø. Jeg synes det er koselig med ordentlig vinter jeg da:) Det blir vår alikevel:) Så spennende og fine planer du har, både med Berlin tur og hagemesse. Det blir flott. Vi får vel høre mer om begge deler:) Ha en fin søndagskveld.

    SvarSlett
  2. Så gøy å planlegge hagetur. Det ser ut til at vi skal gjennom en vinter i år også. Men våren kommer... og hagemessa med den. Jeg er alltid der og i fjor syns jeg virkelig det hadde tatt seg opp igjen :) Gleder meg veldig til neste besøk.

    SvarSlett
  3. Vinterens første skitur samme helg som de første frøene ble sådd. Pussig sesong dette her!

    SvarSlett
  4. Nei, vi slipper ikke helt unna vinteren i år heller.
    Kjekt å ha en hagetur å se fram til!

    SvarSlett
  5. Det høres spennende ut med hagemessa! Det fine med at vinteren kom, er at en kan få en skikkelig vår med snøsmelting ;-). Det er fint med skitur også!

    SvarSlett
  6. Spennende med hagemessa, ja! Jeg håper at jeg får kommet meg dit i år slik at jeg får sett utstillingen din :-)
    Det kom mye snø på en gang, ja.

    SvarSlett