søndag 26. januar 2014

Småfulg og smågodt

Snøen laver ned, og det er så vakkert ute. Denne helgen teller jeg fugler. Det er tid for den store hagefugltellingen 2014. Har du lyst til å være med, så ta enn titt på Fuglevennen. Det er enkelt å være med. Har du lyst til å teste deg selv, har Skog og Landskap en morsom fuglequiz.





Jeg har begynt å forberede våren denne helgen. Siden jeg skal ha stand på hagemessa i år, er det endel jeg må så ganske mye før enn vanlig. Det betyr på plassproblemer, når man ikke har eget sårom eller veksthus. Nå rydder jeg plass i en bod, og leter frem lysarmaturer. Satser på at det ordner seg, jeg har enda et par uker på meg. :) Svigerfar kommer stadig med epler fra i sommer. Utrolig hvor godt disse eplene holder seg. Jeg klarer ikke å spise opp alt, så nå har jeg tørket epleskiver med sukker og kanel. Supergodt godteri i helgen.


God søndag!


3 kommentarer:

  1. Mmmm, de eplene så veldig gode ut=) Jeg tror jeg må vurdere lys jeg og, slik at jeg kan komme i gang med såingen litt tidligere. Jeg begynner å bli skikkelig utålmodig=) Kos deg med fugletelling og søndag=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Koselige blåmeisbilder! Jeg teller også denne helgen.
    Bod + lysarmatur = supre forhold for planteoppal.

    SvarSlett
  3. Jeg nyter de dunlette snøkrystallene som laver ned. Ordentlig vinter! Her på balkongen i Oslo er det ikke annet enn grådige sjømåser og hissige kråker å telle, så jeg sto over. Mmmm...så deilig med eplesnacks. Ha en fin søndag. Tenker du er spent og gleder deg til Hagemessen.

    SvarSlett