lørdag 8. mars 2014

Hurra - sol og vår i dag!

Den fineste 8.mars markeringen jeg kunne tenke meg i dag i hvertfall. Sol, vår og hagearbeid!
Måtte bare ut å ta noen bilder.

Ny fuglemater på plass, nå tenker jeg småfuglene blir fornøyde.

Kjøpt meg bakke til å ha jord i. Nå ble det ryddig og fint på sårommet. Litt mer som ble sådd, litt priklet og litt pottet om i dag.

Var en tur innom hagesenteret for å handle litt jord. Ble jo litt til... Årets første stemor pryder en potte utenfor døra.

Eranthis, årets første blomst! Den har blomstret i hagen til mor i flere uker alt, men NÅ er den i hagen min også!

Over alt dukker det opp løk som ble satt i fjor. Det var en del mindre  vårblomstring i fjor vår enn det jeg pleier å ha i hagen. Så fornøyd med at jeg gjorde noe med det i høst, og satte masse løk. Gleder meg til ukene fremover.
God helg alle sammen - den har startet bra her i Sande! :)

9 kommentarer:

  1. Det er så koselig når våren er i anmasj=) Det er fantastisk. Blir artig å se hva du har sådd, og hva som dukker opp i hagen din etter hvert. God helg=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Kjekt at dere endelig fikk sol, og veldig hyggelig med vårtegn som dukker opp! Erantisen trives visst ikke hos meg. De blir færre blomster år for år.
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er av og til de ikke trives. Jeg tror jeg har enten maur eller fugler som hjelper meg med å flytte frø. Der jeg en gang plantet de er det nesten ikke noe igjen, men de dukker stadig opp nye plasser.

      Slett
  3. Ja, i dag har det vært helt topp! Det er så herlig med våren som vi lengter etter og endelig kommer. Det er jo også veldig tidlig! Håper vi ikke får en sånn nedtur som vi fikk i fjor vår. Den dagen vi dro til Oslo 9.april var det -10 her...
    Flotte vårtegn hos deg :-)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Jammen godt å ikke ha slik vår som i fjor enda, ja.... Håper virkelig ikke det blir så kaldt heller, for da har jeg en del planter som garantert går føyken!

      Slett
  4. Gratulerer med dagen :) Så koselig å se at våren har kommet til deg. Det er en deilig tid vi har framover nå.
    God helg!

    SvarSlett
  5. Ja, på selveste kvinnedagen var det virkelig flott vær. Endelig fikk vi se sola igjen, og det var så herlig.

    Perfekt kvinnedag! Klem Vivi

    SvarSlett
  6. Dette var en kjempedeilig helg- det ser ut til at du har kost deg veldig også. Herlig når de små grønne kommer med slanke spir opp av jorda.

    Jeg tenkte å spørre deg om noe - må se om jeg finner e-post adressen din noe sted.

    Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei. Bruk anne.kari.skjordal@hotmail.no du! Og bare veldig koselig å høre fra deg! :)

      Slett