mandag 18. januar 2016

Hurra - nå er jeg klar for våren!

Denne helgen har jeg bare jobbet, men forrige helg fikk jeg da bestilt frø med mer. I løpet av uka har det dumpet inn pakker med frø. Nå kan jeg snart ikke vente.

Jeg har kjøpt meg et lite vekstlys hos Garden Living - så nå trenger jeg ikke vente til mars med å så. Jeg håper lyset virker - og at plantene blir fine. Det blir i alle fall spennende. Jeg har ikke tenkt til å kaste meg på chili-bølgen. Vi spiser ikke SÅ mye chili akkurat. Jeg kunne selvfølgelig produsert for slekt og venner, men da vil jeg heller være skikkelig egoist. Blåser i trender, og skal fylle det bitte lille veksthuset med grønsaker vi bruker litt av. Blodbeger skal jeg også så om ikke så lenge, og så skal jeg prøve meg på litt annet. Nå gleder jeg meg skikkelig til våren, altså!


7 kommentarer:

  1. Så godt å se at du er klar for våren! Jeg har samme vekstlys som deg, og det fungerer helt greit. Jeg har noen andre som jeg bruker til å få de til å spire, men så setter jeg de under det lyset du viser og de gror som bare det. Jeg skal legge i vann blodbegerfrø i dag, og så de om noen dager. Min erfaring er at de spirer godt da, men de spirer jo til slutt likevel. Lykke til med såingen!

    SvarSlett
  2. Kjekt med mange frøposer i januar og kjekt med godt plantelys. Lykke til med såingen.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Så utrolig hyggelig å du er på bloggen igjen. Du har vært savnet. Skjønner du har travle tider. Da er det såtid igjen. Er det ikke herlig. Jeg har ikke klart å moderere meg i år heller:) Jeg lurte på hvor du har fått kjøpt plantelyset og stativet? Jeg trenger flere av disse og har vært flere steder uten å finne.
    Lykke til! Håper det ikke blir lenge til du er her igjen.
    God helg.
    Jannicke

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig skrevet - tusen takk! :) Lyset har jeg kjøpt hos Garden Living. Lykke til.

      Slett
  4. Så flott plantelys! Jeg har sådd paprika og chili i dag, fikk satt opp drivhus i fjor sommer, så i år blir det endelig drivhusdyrking! hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  5. Det er en spennende tid fremmover nå! Det er jo så gøy å så!!:) Jeg skal få paprikafrøene i jorden i morgen. Ønsker deg lykke til med såing og det nye lyset. Tenker du får til masse;)
    God kveld:)

    SvarSlett